2016 yılı Sanal Gerçeklik endüstrisi için önemli bir yıl oldu. Yaklaşık 100 milyon VR ünitesi ön plana çıktı. Öne çıkan ünitelerin %96’sı Google Cardboard oldu. Bu ürünler, 360 derece video etrafında odaklanan görüntülerden oluşmakta. Peki, VR gelişimini tamamlandı mı? Kesinlikle hayır. 2017 yılı bu sektörün devleri Oculus ve HTC sayesinde, ikinci jenerasyon cihazlar ile iyi bir yıl olacak gibi görünüyor.

Bloomberg, Çin’in VR pazarının 8,5 milyar dolar olacağını ve Çin’in VR endüstrisinde en az 200 yeni şirket kurduğunu belirtti. Çin özellikle düşük maliyetli modelleri üretiyor. Ayda 100.000’in üzerinde satışı olan Ritech cihazı en çok satış yapılan ürünler arasında. QR kodları ve diğer teknolojilerde olduğu gibi, Çin ve Japon tüketicileri teknoloji açısından farklı zevklere sahipler. Taobao,  Baofeng,  LeTV, ZTE ve Huawei gibi Çinli dev markalar kendi ürünlerini çıkarmaya başladı. Marketingtochina’ya göre 2016 yılının ilk çeyreğinde Baofeng, fiziksel perakende ağında 1 milyonun üzerinde satış yaptı ve 2015 yılında Taobao ayda 300.000’den fazla ürün sattı. Bu rakamlar her ne kadar büyük olsa da bu satışların üzerine daha öncesinde çıkılmıştı.

VR gelecekte hangi noktada olacak?

Mevcut VR’nin iki ana kategorisi bulunmakta. Bunlar mobile (Samsung / Google) ve PC (Oculus). Facebook, bu yelpazenin tam ortasında başka bir alan olduğuna inanıyor ve daha uygun fiyatlı bir ürün için çalışmalara başladı. Intel, Project Alloy adlı bir cihaz geliştirdi. Bu ürün içerdiği perspektifi ile VR ın sahip olması gereken bir şey olduğunu ve VR’ye duyulan isteğin artacağını gösterecek gibi duruyor. Gelecekteki kullanım alanlarının nasıl olacağını şimdilerde bile görebiliriz, örneğin; Amsterdam geçen sene ilk VR sinemasını açtı.

VR satışlarında durgunluk söz konusuydu ancak tıp, eğitim ve işletme alanlarındaki gerçek kullanım alanları sayesinde bu durgunluk düzelmek üzere. Oyun ve eğlence sektörü büyük fırsatlar olarak kalmaya devam ediyor. Teknoloji hala birinci sınıf ağı olduğu için yaşanan durgunluk ve satış artışının yaşanması oldukça zor. Bu durgunluk Magic Leap’ın ortaya çıkışı ile değişecek gibi gözüküyor.Zamanla VR’nin geleceği ya bilgisayarlar ve diğer sektörler için vazgeçilemeyecek bir ürün olarak yer edinecek yada sadece klip izlediğimiz bir cihaz olarak yerini alacak. Şu anki duruma bakılırsa hemen her şey olabilir.