Eğlenceli sosyal oyun deneyimleri yoluyla gençler için olumlu çevrimiçi etkileşimleri teşvik etmeyi amaçlayan platform SLAY, tohum öncesi turda 2.5 milyon euro yatırım aldı. Accel liderliğinde düzenlenen tura, Harry Stebbings‘in kurucusu olduğu 20VC, Supercell kurucu ortağı ve CEO’su Ilkka Paananen, Behance kurucusu Scott Belsky, futbol yıldızı Mario Götze, Kevin Weil (Scribble Ventures) ve müzisyen Alex Pall (The Chainsmokers) katıldı.
Son yıllarda, sosyal medyada eleştiri ve olumsuzluk hızla yayıldı. Instagram ve Facebook gibi önde gelen platformlar, kullanıcılarının ruh sağlığı üzerindeki etkilerinin yanı sıra içerik kontrolü ve güvenlik sorunları açısından başarısızlıkları nedeniyle artan medya ve kamuoyu eleştirisine maruz kalıyor. SLAY’in fark yaratmaya çalıştığı yer burası oluyor.
2022’de Fabian Kamberi, Jannis Ringwald ve Stefan Quernhorst tarafından kurulan platform, kullanıcıların başkaları hakkında olumlu anketlere yanıt verdiği “yalnızca olumlu” bir uygulama olarak karşımıza çıkıyor. Kullanıcıların arkadaşlarına iltifat etmelerine ve anonimlik yoluyla “dürüst olmalarına” olanak tanıyor.
Sosyal ağ uygulaması, bu çevrimiçi deneyimleri normalleştirerek gençlerin ruh sağlığı krizinin üstesinden gelmeye yardımcı olmayı hedefliyor ve şimdiden 250.000’den fazla kullanıcıyı bünyesinde barındırıyor. Kullanıcılar, SLAY uygulamasını başlattığında, anonim olarak iltifat etmek için farklı bir kullanıcı (okullarından, sınıflarından veya akran gruplarından) seçerek yanıtlamaları gereken 12 soru sunuluyor.
Hem iOS hem de Android cihazlardan erişilebilen SLAY, daha sonra birkaç dile çevrildi ve yeni piyasaya sürüldüğü İngiltere de dahil olmak üzere diğer ülkelerde popülerlik kazanıyor.
Platformun kurucularından Fabian Kamberi, “Bugün sosyal medyanın durumu her zamankinden daha kötü görünüyor. Milyarlarca insan, arkadaşlarıyla iletişimde kalmak ve çevrimiçi kimliklerini ifade etmek için Instagram ve TikTok gibi siteleri kullanırken, yüzeysel etkileşimler, bölücü tartışmalar ve etkileyicilerin yönlendirdiği beklentilerin bir kombinasyonu, gençlerin ruh sağlığı üzerinde çok büyük olumsuz bir etkiye sahip. Gençler için harika uygulamalar oluşturmak her zaman benim görevim olmuştur. Bu nedenle SLAY’i uygulamadaki iltifatların gücü ve olumlu oyun modları aracılığıyla olumlu, güvenli, anlamlı sosyal etkileşimleri teşvik etmek için oluşturduk.” dedi.
Platform, yatırımla beraber yeni pazarlarda faaliyet göstermeyi, ürün ve tüketici ekiplerini oluşturmayı ve uygulamanın özelliklerini ve işlevlerini daha da geliştirmeyi planlıyor.