Corona Virüs etkisi araştırması: COVID-19 gündelik tercihlerimizi ne kadar değiştirdi?

Tüm dünyayı etkisi altına alan corona virüs salgını ülkemizde de insanları evden çıkmamaya mecbur bırakıyor. İnsanların günlük yaşamlarındaki alışkanlıklarını ve tercihlerini değiştirmesinin yanı sıra dijital ortamda da büyük değişikliklere neden oluyor. Toplu taşımadan market alışverişine, mobil oyunlardan sosyalleşmeye kadar hayatımızın her alanında kadar tercihlerimizi değiştiriyor.

AdColony’nin Türkiye dahil, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapasayan EMEA bölgesinde 14-75 yaş arası katılımcılarla yaptığı “Corona Virüs Etkisi Araştırması” ise salgın sebebiyle değişen alışkanlıklarımızı çarpıcı verilerle gözler önüne seriyor.

Katılımcıların %20’si artık toplu taşıma kullanmadığını belirtiyor. Evden çıkmayarak kendimizi izole ettiğimiz bu günlerde ise katılımcıların %54’ü daha fazla ev temizliği yaptığını söylüyor. Zorunlu olmadıkça dışarı çıkmadığımız şu günlerde kullanıcıların %31’i market ziyaretlerini en aza indirdiğini ve %41’inin de artık online alışverişe geçiş yaptıklarını bildiriyor.

Evde yapılacak en keyifli aktivitelerden mobil oyunlar özeline cevaplara baktığımızda katılımcıların %47’si her gün mobil cihazlarından oyun oynadıklarını, %32’si ise mobil cihazlarına yeni oyunlar yüklediklerini söylüyor. Stresten, gündelik düşüncelerden uzaklaşmak ve rahatlamak için mobil oyun oynadıklarını söyleyenlerin oranı ise %85.

Reklam verenlerin potansiyel müşterilerine ulaşmak için bu dönemde en etkili yol olan mobil reklamlar alanına bakıldığında, katılımcıların %26’sı ihtiyacı olabilecek ürünü fark ettiren reklamları tercih ederken, %35’i user-initiated denilen kullanıcı tarafından kontrol edilebilen reklamlara daha sıcak yaklaşıyor.

AdColony EMEA ve LATAM Genel Müdür Volkan Biçer mobil dünyada olan değişimi şu sözlerle yorumluyor; “ Corona virüs aktif sosyal yaşamı sınırlandırıp ve fiziksel mesafeyi artırdıkça, insanların dijitale daha da yakınlaşması tabi ki kaçınılmaz oluyor. AdColony olarak biz de 30 ülkeyi yönettiğimiz İstanbul ofisimizdeki 180 çalışanımızla birlikte 10 Mart günü itibariyle evden çalışma sistemine geçtik ve online toplantılar ve iş takibi ile süreci yönetmeye devam ediyoruz. Evde geçirdiğimiz vakit arttıkça, günlük stresten kaçmak için de en kafa dağıtıcı yöntem olarak mobil oyunlar karşımıza çıkıyor. 24 Şubat haftası 9 Mart haftasını karşılaştırdığımızda; mobil oyun oynama sürelerinde %21 artış gösterdiğini görüyoruz. Oyun uygulamalarındaki trafiklerde de bu iki hafta arasında %14.6’lık bir artış bulunuyor. Aynı şekilde yapılan araştırmalara göre kullanıcılar %21 daha fazla oyun içi reklam izliyorlar. Bu da reklamverenler için oyunların yine bir mecra olarak gündemde kalmasını sağlıyor.”

Yorum Yapın

Please enter your comment!
Please enter your name here

Son İçerikler

İtalya merkezli kullanıcı testi platformu AppQuality, 3.5 milyon Euro yatırım aldı

İtalya merkezli kullanıcı testi platformu AppQuality, P101 SGR ve ITA500 liderliğindeki yeni turda, Italian Angels for Growth (IAG) ve Club Italia Investimenti 2'den 3.5 milyon Euro yatırım aldığını açıkladı.Sağlanan bu...

Yerli biyoteknoloji girişimi Nanomik, TRAngels liderliğinde 1.8 milyon TL’lik ikinci tur yatırım aldı

Patentli mikroenkapsülasyon teknolojisi ile bitkisel ve mikroorganizma kaynaklı molekülleri kimyasal koruyucular kadar etkili hale getiren Nanomik, TRAngels'ın liderlik ettiği turda, TRAngels meleklerinden ve İTÜ...

Prag merkezli çalışma alanı çözümleri sunan Spaceti, 3.5 milyon Euro yatırım aldı

Şirketlerin çalışma alanlarını daha verimli kullanmalarına ve buna bağlı olan maliyetleri azaltmalarına yardımcı olan PropTech girişim Spaceti, ikinci turda Reflex Capital, Fast Forward, Lighthouse Ventures...

Sahibinden’de “karavan” aramasının artması, yaşam ve tatil tarzının değiştiğini mi gösteriyor?

Ramazan ayıyla birlikte değişen uyku ve yeme-içme düzeni, tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına da yansıdı. sahibinden.com, Ramazan ayı boyunca site ve mobil trafiğinde yaşanan değişimleri...

Dijital lojistik girişimi “yolda”, Collective Spark liderliğinde 830 bin dolar yatırım aldı

İşletmelere parsiyel taşıma hizmeti sunan ve lojistik operasyon süreçlerini dijitalleştirerek, taşıma sürecinde otomasyon ile kaliteli bir deneyim yaşatan yolda, kuruluş sürecini takiben ilk yatırım turunu...

Yemeksepeti, görme engelli kullanıcıların kolay sipariş verebilmesi için Erişilebilirlik entegrasyonunu duyurdu

Yemeksepeti, görme engelli kullanıcıların online yemek ve market siparişi ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilmelerine imkân sağlamak adına tüm uygulamalarında “Erişilebilirlik” entegrasyonunu gerçekleştirdi. Bu entegrasyon ile Yemeksepeti,...