Türkiye’de 4 milyon, dünya genelinde ise 200 milyon civarında oyuncusu bulunan ve mevcut hacmi 1 milyar dolara yaklaşan eSpor ekonomisinin yarattığı toplam hacim önümüzdeki 3 yılda 5 milyar dolara yaklaşacak. Özellikle oyuncuların, yayıncıların, reklamcıların ve markaların ilgisini çekmeye başlayan eSpor alanına yönelik yatırımlar da artacak.

Dijitalleşme ile birlikte gündelik hayatımızda kullandığımız tüm kavramlar değişime uğruyor. Spor da bu kavramlardan bir tanesi. Artık spor denildiği zaman tüm dünyada çılgınlık derecesine varacak düzeyde ilgi görmesi ve hızla gelişmesiyle dikkatleri üzerine çeken eSpor da zihinlerimizde canlanıyor. Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, online oyunlar üzerine kurulu bir spor dalı olan ve dünyanın dört bir yanından kullanıcıların internet aracılığıyla birbirleriyle oyun oynamasını sağlayan eSpor’un mevcut durumu, geleceği ve ekonomisi hakkında bilgiler sundu.

Türkiye’de 4 milyon civarında oyuncu bulunuyor

Dijital Dönüşüm Danışmanı Murat Erdör, dünya çapında giderek büyüyen ve yaygınlaşan, özellikle de Z kuşağının ilgilisini çeken bu yeni nesil spor anlayışının ilerleyen yıllarda beklenenin ötesinde gelişim göstereceğini ve yarattığı ekonomik hacmin büyüyeceğini ifade etti. Türkiye’de 4 milyon civarında oyuncu olduğunu belirten Erdör, 2017 yılında dünya genelinde mevcut hacmi 1 milyar dolara yaklaşan eSpor ekonomisinin önümüzdeki 3 yılda 5 milyar dolara yaklaşmasının öngörüldüğünü açıkladı.

Gelecekte elektronik derbiler izlemek mümkün olacak

Dünyada ve ülkemizde eSpor alanıyla ilgili profesyonel takımlar ve federasyonlar kurulmaya devam ediyor. Türkiye’de de kurulan eSpor Federasyonu ile birlikte bu alanın ülkemizde de büyümesi öngörülüyor. 2016 yılında Türkiye CS: GO Milli Takımı Belgrad’da CS:GO turnuvasında dünya şampiyonluğunu kazanmıştı. Bunun yanı sıra geçtiğimiz aylarda Beşiktaş Kulübü ülke çapında bir ilke imza atarak, kadın eSpor takımı kurdu ve kadrosuna dünyanın en iyi kadın oyuncularını kattı. Ayrıca Bahçeşehir Üniversite’nin kurduğu eSpor takımı ise Çin’de yapılacak turnuvada ülkemizi ve Avrupa’yı temsil hakkını elde etti. Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray ve Bursaspor gibi tarihi ve köklü kulüplerimiz de elektronik spor alanına yatırımlar yaparak kendi takımlarını oluşturdular. Görünen o ki, gelecekte elektronik derbiler de izlemek mümkün olacak.

Düzenli olarak antrenman yapıyorlar

Profesyonel eSpor takımları; taktik, strateji, zaman ve hız gibi birçok faktörün üzerine yoğunlaşarak antrenman yapıyorlar. Takımın başında bir koç bulunuyor. Takımın yedek oyuncuları da mevcut. Bu oyuncular yapılan turnuvalarda oyun anındaki pozisyonlarına göre takımlarına katkı sağlıyorlar. Takım içi iletişimin kuvvetli olmasına ve oyun bilgisine dayalı profesyonel takımların sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu durum, gelecekte daha fazla eSpor organizasyonunun bizleri beklediği anlamına geliyor.

Yorum yazın

Please enter your comment!
Please enter your name here