GameHub, yüksek sistem gereksinimi olan video oyuncularının bilgisayar oyunlarını cihazlarına indirmeden web tarayıcısı üzerinden oynamalarına olanak sağlayan bir bulut oyun platformudur. Bir KWORKS girişimidir.
Gün geçtikçe gelişen oyun dünyası beraberinde yüksek boyutlu, yüksek grafikli oyunları beraberinde getirdi. İnsanların bilgisayar oyunlarını oynamak için 30-40 GB gibi boyutlara ulaşmış oyunları indirmeleri gerekiyor. Bu boyutlara ulaşmış oyunlar kullanıcıların indirme sürecini giderek artırıyor. Bunun yanında, kullanıcıların oyunları oynamak için gün geçtikçe artan bilgisayar gereksinimlerini karşılayamıyorlar. Kullanıcılar her geçen gün artan gereksinimleri karşılayan bir başka bilgisayar alamıyorlar.
GameHub, sıkça oyun oynayan insanlara sunduğu yüksek performans oyun bilgisayarı ile kullanıcıların yüksek boyutlara ulaşmış oyunları indirmeden oynamalarını sağlayarak zamandan kazandıran bir web platformudur. “Game streaming” olarak adlandırılan sistem ile kullanıcılara “oyun yayını” yapan GameHub, bu sayede kullanıcıların kendi bilgisayar özelliklerinden bağımsız olarak oyunları oynayabilmesini sağlar. Bu sayede kullanıcılar artık 30-40 gb boyutlara ulaşmış video oyunlarını saatlerce indirmeyecek ve her iki senede bir oyun bilgisayarına binlerce para vermeyecek. Buna ek olarak oyunların bulutta olması bilgisayar hafızasını doldurmamasını sağlayacak. GameHub üzerinden oynanan oyunlar Youtube’dan izlenilen videolar kadar kota tüketmiş olacak.
Kasım 2016’da, fikir aşamasındayken Startup Weekend adlı yarışmada 2. oldu ve Koç Üniversitesi Kuluçka Merkezi olan KWORKS‘e kabul aldı. Şubat 2017’de, KWORKS Ön Hızlandırma süreciyle birçok konuda destek aldı. Kapalı beta için Mart 2017’de, Microsoft’un donanımsal desteğiyle ve geliştirdikleri yazılımla 20 indie oyun ve 200’den fazla üyeye erişti. GameHub olarak, GPU ile güçlendirilmiş sanallaştırma olarak adlandırılan sanal masaüstü bilgisayarlarıyla birlikte geliştirdikleri yazılımı kullanarak kullanıcılara game streaming yapıyor. Nvidia’nın geliştirmiş olduğu bir donanım üzerine kurulan GameHub, Netflix’in oyun versiyonu olarak da adlandırabileceğimiz bir platform olarak sunuluyor.
GameHub kurucu ortağı Hamdi Cem Karadaş, hedefleriyle ilgili şu cümleleri söylüyor.
“Türkiye’de 29 milyon video oyunu oyuncusu var. Video oyunu oyuncularına hitap ettiğimiz bu pazarın, Türkiye’de 2016 rakamlarına göre pazar büyüklüğü 450 Milyon dolar ve bu pazarda önümüzdeki sene yüzde 1 pay almak istiyoruz. Hedef kitlemiz 15-18 yaş aralığındaki sıkça oyun oynayan, daha çok lise dönemindeki kitle ve 18-22 yaş aralığındaki üniversitelerdeki oyuncular.”
GameHub’la ilgili gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz.