Kısa süre içinde dünyanın önde gelen mobil oyun üreticisi ve yayıncılarından biri haline gelen Rollic sahip olduğu geniş oyun portfolyosuyla 1 milyar indirmeyi geride bıraktığını duyurdu.
Bu başarı, Rollic’in mobil oyun kategorisindeki en büyük yayıncılardan biri haline geldiğini gösterirken, portföy genelinde birbiri ardına popüler oyunlar üretirken data teknolojilerinden yararlanma konusundaki benzersiz yeteneğinin de bir kanıtı niteliğinde. Ürettiği keyifli oyun konseptleri ile birçok ülkede popüler kültürün bir parçası haline gelen ve sosyal medya kanallarında büyük yankı uyandıran Rollic, dünya nüfusunun yaklaşık %8’ine karşılık gelen 600 milyonluk tekil erişimi ile oldukça geniş bir kitleye ulaşmayı başarmış durumda.
En çok oynanan oyunlar arasında Amerika App Store’da 1 veya 2 numaraya ulaşan 14 oyun yayınlayan Rollic’in geçtiğimiz aylarda çıkardığı High Heels! ve Hair Challenge oyunları da kısa bir süre içerisinde 100’er milyon indirmeye ulaştı. Mayıs ayında yayınlanan Queen Bee ise Haziran ayında bir hafta boyunca 1 numarada kalan diğer bir oyun oldu.
Rollic’i bünyesinde barındıran ve interaktif eğlencede bir dünya lideri olan Zynga’nın Yayın Müdürü Bernard Kim “Rollic, son derece yaratıcı ekibiyle birlikte oyunculara sosyal medyada arkadaşlarıyla paylaşabilecekleri, kişiselleştirebilecekleri, oynaması kolay ve eğlenceli konseptlerde mobil oyun geliştirmeye yeni ve daha ulaşılabilir bir bakış açısı kazandırdı. Hyper-casual, uzun vadeli büyüme stratejimizde oldukça önemli bir faktör ve bu başarı Rollic’in oyun geliştirme sanatındaki özgün bakış açısı ile data odaklı operasyonlarını birleştirerek devamlı bir şekilde etkileyici mekanik ve oyun konseptlerini belirleyebildiğini bir kez daha öne çıkarıyor.” açıklamalarında bulundu.
Rollic kurucu ortağı ve CEO’su Burak Vardal, “Yeni nesil mobil oyunlarda bir dönüm noktası olarak kabul edebileceğimiz bu başarıları için olağanüstü yetenekli ve çalışkan ekibimizi tebrik ediyorum. Günümüz oyuncularının seveceği oyunlar üretebilmek adına sürekli olarak bakış açımızı genişletiyoruz ve bu sayede her çeyrekte yüzlerce yeni konsepti test ederek birbirinden keyifli mobil oyun trendleri yaratıyoruz.” açıklamalarında bulundu.