Fikir Değirmeni‘nin Monster Notebook sponsorluğunda 20-23 Ocak 2020 tarihlerinde gerçekleştirdiği Kidhaton etkinliğinde, 8-18 yaş aralığındaki geleceğin girişimci adayları, sosyal faydaya odaklanan çocuklara uygun e-spor oyun fikirleri tasarladı. 45 öğrencinin katıldığı Kidhaton’da katılımcılar, e-spor pazarı hakkında detaylı bilgi edinerek Fikir Değirmeni Çocuk ve Genç Girişimcilik Üssü’nde kendi fikirlerini geliştirdi.

Katılımcılar öncelikle fikir geliştirme ve problem analizleri üzerine eğitimler aldılar. Uygulamalı olan eğitimlerin yanı sıra etkinlikte, alanında başarılı girişimciler ağırlandı. İlk gün Bahçeşehir Üniversitesi E-Spor Merkezi Koordinatörü Seçkin Topaloğlu katılımcılara e-spor hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Günün sonunda katılımcılara GameFed Türkiye koordinatörü Ercan Altuğ Yılmaz, İş Modelinde Oyunlaştırma üzerine eğitim verdi.

Etkinliğin ikinci gününde birbirinden değerli mentörler ile buluşan öğrenciler iş modellerini başarılı girişimcilere, kurumsal şirketlerin üst düzey yöneticilerine tanıttı. Aldıkları geri bildirimler ile iş modellerini detaylandırdılar.

Monster Notebook içerisinde yarışmayı kazanan gençlerden oluşacak bir danışmanlar kurulu kurulacağını açıklayan Monster Notebook CEO’su İlhan Yılmaz “Fikir Değirmeni ile burada Monster Notebook’un önümüzdeki 20 yılını şekillendireceğimiz ilk adımı atıyoruz. İlkokuldan üniversite seviyesine kadar katılımcı tüm öğrenciler ile geleceğe yönelik projeler üretiyor olacağız. Bizim için burası vizyoner ve hayaller üzerine kurulu bir dünya ve biz gençlerin hayallerine inanıyoruz” dedi.

Yarışma Jürisi

Etkinliğin son gününde katılımcılar jüri üyelerine altı dakika içerisinde iş modellerini sundular. Yarışma jürisinde Monster Notebook İş Geliştirme Direktörü Cem Çerçioğlu, Monster Notebook Pazarlama Direktörü Alper Arın, ESL Türkiye Yöneticisi Doruk Demirsar, Intel Türkiye Perakende Satış Direktörü Koray Yıldız, Workinton Ürün Müdürü Recep İlkbahar, Robust Dye kurucusu Cavid Bayramlı ve girişimci Alp Onur yer aldı.

Kazanan Oyun Fikri: Call of Cleanliness

Birbirinden farklı sosyal fayda odaklı e-spor oyun projelerinin ortaya çıktığı etkinliğe çevreye duyarlı oyunlar geliştiren projeler damga vurgu. Birinci olan grup çevre kirliliğine dikkat çeken ve bu konuda çözümler üreten “Call of Cleanliness” oyunu olurken ikinci oyun “Enviropolis”, üçüncü oyun ise orman yangınlarına dikkat çeken “Fire Children” oldu.

 

Yorum yazın

Please enter your comment!
Please enter your name here