KOD Ödülleri Yarışması’nın Oyun ve Fikir kategorisini kazanan projeler

Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) tarafından ilki geçen yıl gerçekleştirilen, Türkiye’de matematik ve fen bilimleri alanlarındaki eğitim oyunlarının ödüllendirildiği KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması’nın kazananları belli oldu.

Birincilik ödülleri; Oyun kategorisinde Kağıt Makineler’e, fikir kategorisinde ise Sayıların Efendisi‘ne verildi.

Eczacıbaşı Topluluğu’nun ana sponsorluğunu üstlendiği yarışma, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim düzeylerinde, dijital oyunların eğitimdeki önemini ve katkısını vurgulamak, bu alanda fikir üreten, oyun geliştiren ve uyarlama yapan kişi ve kurumların çalışmalarına güç katmak ve yetişmekte olan kuşakları özendirmek amacıyla düzenlendi. Yarışmaya, matematik ve fen bilimlerinde öğrenmeye katkı sağlayacak dijital oyun ya da dijital oyun fikri üretenler katıldı.

Toplam ödüllerin 90 bin TL’yi bulduğu yarışmada, Oyun ve Fikir kategorilerinde ilk 3’e girenler ödüllendirilirken, tüm katılımcılara da sertifika verildi. Oyun kategorisinin birincisi olan Kağıt Makineler, ödülünü TBV Başkanı Faruk Eczacıbaşı’nın elinden aldı.

Ödül Kazanan Projeler

Oyun Kategorisi Ödülleri

Birincilik Ödülü – Kağıt Makineler: Bir çocuğun rüyasında geçen fizik simülasyonudur. Kağıt Makineler; 2 boyutlu, fizik tabanlı, öğretici bir platform oyunudur. Oyunda oyuncu, fiziksel bilgiye dayanan bulmacaları çözerek ilerlemeye çalışır. Oyunda ki bulmacalar genel olarak bozuk denge ve engellerle oyuncunun ilerlemesini önleyecek şekilde dizayn edilmiştir. Her bir bulmacayı geçmek için oyuncu dengeyi sağlamalı veya engeli kaldırmalıdır. Oyuncu bulmacaların çözümlerini oyun sırasında öğrendiği fizik bilgilerini kullanarak yapar.

İkincilik Ödülü – Bir Kimyagerin Macera Günlüğü: Oyun içerisindeki karakter Kimyager Korhan, mahsur kaldığı ormanda kurtulmak için sunulan çeşitli engelleri kimyasal bileşikleri birleştirerek ve kullanarak geçebilmektedir. Bu şekilde oyuncuya doğrudan bir soru sormadan oyun oynama hissiyatı vererek dolaylı yoldan kullanılan bileşiklerin pek çok kez tekrar ettirilmesi amaçlanmaktadır. Bu şekilde öğrenenler kolaydan zora doğru, geribildirimlerin de bulunduğu ortamda kendi öğrenme hızlarında, seviyelerine uygun olarak öğrenme süreçlerini ilerleteceklerdir. Ayrıca ipucu-geribildirim sistemi de kolaydan zora giden oyunda zor bölümlere yaklaştıkça azaltılır ve öğrenende hedef kazanım test edilir.

Üçüncülük Ödülü – Tesla’nın Sırları: Tesla’nın Sırları tek kişilik bir macera, aksiyon ve platform oyunudur. Oyun’un amacı oyunculara Fizik alanındaki; dalgalar, elektrik ve manyetizma konularını eğlenerek öğretmektir. Oyunda, oyuncu meşhur mucit Nikola Tesla’nın gizli laboratuvarlarındaki, Tesla’nın gün yüzüne çıkmamış icatlarını interaktif bir şekilde test edecek ve bir yandan da laboratuvarı ele geçiren düşmanları çeşitli stratejilerle yenmeye çalışacaktır.

Fikir Kategorisi Ödülleri

Birincilik Ödülü – Sayıların Efendisi: Oyun, öğrencilerin zorlandığı ve eğlenceli bulmadığı bir konunun kazanımlarına keyif alarak ulaşmayı sağlıyor. Bunun yanında oyuncuyu Türkiye’nin Dünya Mirasları Listesi’ne girmiş tarihsel zenginlikleri ile tanıştırıp heyecanlı bir yolculuğa ortak ediyor. Planlanan fikrin çıktıları:

  1. Matematiksel kazanımları keyif alarak pekiştirirken yerel değerlerinin bilincinde olan ve daha fazlasını öğrenmek adına içinde merak uyanan çocuklar edinebilmek.
  2. Gerek tarihsel zenginlikler gerek bunların farklı matematik konularıyla bağdaştırılabilirliği açısından üretkenliğe ve geliştirilmeye açık bir oyun üretmek.

İkincilik Ödülü – Hücreni Yarat: Oyuncu tarafından yaratılacak bir hücre simülasyonu ve Sayısal Adak isminde; öğrencilere çarpım tablosunu bir adak seremonisi şeklinde sunarak çarpım tablosunun öğrenimini oyunlaştırmayı hedefleyen bir oyun fikri projesi ile katıldı.

Üçüncülük Ödülü – İlham Perisi: Oyun boyunca, tarihte yaşamış farklı bilim insanlarına “yardımcı olunur”. Oyuncu bilim insanlarının düşünmesine nöronları bağlayarak, çalışırken hastalık kapanların da bağışıklık sistemini kontrol ederek bilim insanlarının günümüzde kullandığımız icatları yapmasını sağlar. Bazen gerekli matematik işlemlerini yapar, bazen de bozulan aletlerini tamir eder. Sonuç olarak oyuncu bilim insanlarını tanır, yaptıkları icadı ve onun için yaptıkları çalışmaları öğrenir. Eylemleri temsil eden oyunlar ise biyoloji (bağışıklık sistemi kontrolü, nöron bulmacaları), matematik (4 işlem) ve fizik (elektrik devreleri oluşturma, ışığın yansıması ve kırılması) alanlarında eğlenerek ve düşünerek bilgi sahibi olunmasını sağlar, kişi bu konulara merak duyar.

Yorum Yapın

Please enter your comment!
Please enter your name here

Son İçerikler

Endonezya merkezli veri yönetimi girişimi Delman, 1.6 milyon dolar yatırım aldı

Endonezya merkezli veri yönetimi girişimi Delman, 1.6 milyon dolarlık tohum yatırım aldı. Intudo Ventures'ın liderlik ettiği bu yatırım turuna, Prasetia Dwidharma Ventures ve Qlue Performa...

Tarım ve gıda odağında çözüm geliştiren kadın girişimciler için nakit ödüllü program: EWA

Türkiye'de Foodback ve Topraktan.co ortaklığında hayata geçirilen, tarım ve gıda sektöründe dönüşüm yaratacak inovatif çözümleri olan kadınları desteklemek amacıyla 5 farklı ülkede başlatılan ve...

İtalya merkezli kullanıcı testi platformu AppQuality, 3.5 milyon Euro yatırım aldı

İtalya merkezli kullanıcı testi platformu AppQuality, P101 SGR ve ITA500 liderliğindeki yeni turda, Italian Angels for Growth (IAG) ve Club Italia Investimenti 2'den 3.5 milyon Euro yatırım aldığını açıkladı.Sağlanan bu...

Yerli biyoteknoloji girişimi Nanomik, TRAngels liderliğinde 1.8 milyon TL’lik ikinci tur yatırım aldı

Patentli mikroenkapsülasyon teknolojisi ile bitkisel ve mikroorganizma kaynaklı molekülleri kimyasal koruyucular kadar etkili hale getiren Nanomik, TRAngels'ın liderlik ettiği turda, TRAngels meleklerinden ve İTÜ...

Prag merkezli çalışma alanı çözümleri sunan Spaceti, 3.5 milyon Euro yatırım aldı

Şirketlerin çalışma alanlarını daha verimli kullanmalarına ve buna bağlı olan maliyetleri azaltmalarına yardımcı olan PropTech girişim Spaceti, ikinci turda Reflex Capital, Fast Forward, Lighthouse Ventures...

Sahibinden’de “karavan” aramasının artması, yaşam ve tatil tarzının değiştiğini mi gösteriyor?

Ramazan ayıyla birlikte değişen uyku ve yeme-içme düzeni, tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına da yansıdı. sahibinden.com, Ramazan ayı boyunca site ve mobil trafiğinde yaşanan değişimleri...